Regulamin organizacyjny OSiR
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
OŚRODKA SPORTU I REKREACJI W DZIERŻONIOWIE
ROZDZIAŁ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1
Regulamin Organizacyjny Ośrodka Sportu i Rekreacji w Dzierżoniowie określa:
- Zakres działania i zadania,
- Wewnętrzną strukturę,
- Zakresy działania Dyrektora, Głównego Księgowego, komórek organizacyjnych
i stanowisk samodzielnych,
- Wykaz zastępstw kierowników – Załącznik nr 2,
- Schemat organizacyjny - Załącznik nr 3,
- Stan posiadanych obiektów.
§ 2
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
- Ośrodku – należy przez to rozumieć Ośrodek Sportu i Rekreacji w Dzierżoniowie,
- Dyrektorze – należy przez to rozumieć Dyrektora Ośrodka Sportu i Rekreacji
w Dzierżoniowie,
- Kierownikach komórek organizacyjnych Ośrodka – należy przez to rozumieć osoby kierujące komórkami organizacyjnymi (działami) Ośrodka,
- Regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Ośrodka Sportu
i Rekreacji w Dzierżoniowie.
1
ROZDZIAŁ 2
ORGANIZACJA OŚRODKA
§ 3
Zadania Ośrodka określone są w Statucie Ośrodka Sportu i Rekreacji w Dzierżoniowie.
§ 4
- W skład obiektów Ośrodka wchodzą kompleksy:
- przy ul. Strumykowej 1:
- hala sportowa z zapleczem socjalno – rekreacyjnym,
- baza noclegowo – żywieniowa,
- 2 pełnowymiarowe boiska piłkarskie z trawy naturalnej,
- 1 boisko pełnowymiarowe piłkarskie z nawierzchni sztucznej,
- 3 korty tenisowe z nawierzchni syntetycznej,
- 4 korty tenisowe z nawierzchni ceglanej,
- budynek administracyjno – magazynowy wraz z kotłownią,
- kompleks basenów odkrytych z zapleczem technologiczno – socjalnym,
- bulodrom,
- siłownia,
- minigolf.
- przy ul. Wrocławskiej 47:
- Stadion Miejski
- przy ul. Sienkiewicza 13
- Basen Kryty
- przy ul. Szkolnej
- Sala Sportowa
5) przy ul. Sikorskiego
- Tor BMX – dz. 39
6) Place zabaw przy:
- ul. Sikorskiego – Aleja Bajkowych Gwiazd,
- ul. Klonowej – dz. 920/41, 2
- ul. Brzegowej – dz. 622,
- ul. Pięknej – dz. 347/18,
- os. Kolorowym – dz. 41/5,
- ul. Wieniawskiego – dz. 122/27,
- ul. Kościelna – dz. 197/16 oraz 197/11,
- ul. Kolejowa – dz. 701 (część) oraz 702/3 (część) – obręb Centrum.
§ 5
- W Ośrodku tworzy się następujące działy:
- Dział Finansowo Księgowy - symbol DFK,
- Dział Basen Kryty - symbol BK,
- Dział Organizacji Obozów i Imprez Sportowych - DOI,
- Dział Techniczny i Obiektów Zewnętrznych – DTiOZ.
- W Ośrodku tworzy się samodzielne stanowiska:
- Radca Prawny - symbol RP,
- Informatyk/Administrator baz danych systemowo komputerowych – symbol IT,
- Sekretarka, Pracownik biurowy(zastępstwo) – symbol SK,
- Specjalista ds. Kadr i Płac – symbol HR.
§ 6
- Kierownictwo Ośrodka stanowią:
- Dyrektor – symbol DO,
- Główny księgowy – symbol GKS.
- W Ośrodku ustala się następujące stanowiska kierownicze:
- Kierownik Działu Basen Kryty,
- Kierownik Działu Organizacji Obozów i Imprez Sportowych,
- Kierownik Działu Technicznego i Obiektów Zewnętrznych.
- Ustala się następującą strukturę wewnętrzną działów i stanowisk:
I. Dział Finansowo Księgowy– DFK:
1. Kierownik Działu – Główna Księgowa (GKS), której podlegają:
- Zastępca Głównej Księgowej,
- Księgowa, Kasjer,
- Księgowa. 3
II. Dział Basen Kryty – BK:
1. Kierownik Działu, któremu podlegają:
- Starszy inspektor,
- Instruktor odnowy biologicznej,
- Konserwator maszyn i urządzeń,
- Konserwator urządzeń elektroenergetycznych,
- Robotnik wykwalifikowany,
- Ratownik wodny.
III. Dział Organizacji Obozów i Imprez Sportowych – DOI:
1. Kierownik Działu, któremu podlega:
1) Bufet - symbol GA:
- Szef kuchni,
- Robotnik wykwalifikowany,
- Starszy Intendent,
- Kucharz.
2) Zespół ds. sportu, organizacji imprez i marketingu - symbol DS:
- Instruktor rekreacji ruchowej,
- Referent.
3) Hotel – symbol HO:
- Recepcjonistka,
- Starsza Recepcjonistka,
- Pokojowa,
- Robotnik wykwalifikowany,
- Konserwator.
4) Hala - symbol HA:
- Konserwator.
5) Sala Gimnastyczna – symbol SG (ul. Szkolna)
a) Robotnik wykwalifikowany.
IV. Dział Techniczny i Obiektów Zewnętrznych – DTiOZ:
1. Kierownik Działu, któremu podlegają:
2. Majster, któremu podlegają:
A) Transport i Warsztat – symbol TW
- Kierowca. 4
B) Boiska sportowe i Tereny Zielone: Minigolf, Siłownia, Bulodrom, Korty - symbol BS
- Robotnik wykwalifikowany,
- Robotnik gospodarczy,
- Konserwator.
C) Stadion – symbol ST
- Pracownik zaplecza sportowego,
- Robotnik gospodarczy.
E) Place zabaw i Tor BMX – symbol PZ
a) Konserwator,
b) Robotnik gospodarczy.
3. Basen odkryty – symbol BO
- Kasjer/Bileter,
- Ratownik wodny,
- Robotnik wykwalifikowany,
- Robotnik gospodarczy,
- Konserwator.
§ 7
- Zadania merytoryczne poszczególnych działów i samodzielnych stanowisk określa
Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
- Podział zadań w komórkach organizacyjnych na poszczególne stanowiska pracy określają zakresy czynności określone w opisach stanowisk pracy zatwierdzane przez Dyrektora Ośrodka, na wniosek kierowników działów.
- Wielkość zatrudnienia w Ośrodku w ramach przyznanych środków na wynagrodzenia
określa Dyrektor Ośrodka.
- W uzasadnionych przypadkach w Ośrodku mogą być tworzone i likwidowane
stanowiska pracy.
- W Ośrodku może być świadczona praca na podstawie umowy zlecenie i umowy
o dzieło.
- W Ośrodku mogą funkcjonować zespoły osób powoływane do realizacji projektów,
przedsięwzięć i zadań. Skład osobowy, zakres działania i tryb pracy zespołów określa
Dyrektor Ośrodka.
5
§ 8
Działalność Ośrodka oparta jest o następujące zasady:
- praworządności,
- służebności wobec społeczności lokalnej,
- racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,
- jednoosobowego kierownictwa,
- kontroli wewnętrznej,
- podziału kompetencji,
- wzajemnego współdziałania,
- racjonalnego doboru kadry pracowniczej,
- podnoszenia jakości świadczonych usług,
- etyki.
§ 9
- Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy
i oszczędny z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.
- Wydatki majątkowe i inwestycyjne zaplanowane w budżecie są realizowane po
wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami dotyczącymi udzielania zamówień publicznych.
- Pracą Ośrodka kieruje Dyrektor przy pomocy Głównego Księgowego, Kierowników Działów.
§ 10
- Jednoosobowe kierownictwo wyraża się tym, że każdy pracownik podlega tylko jednemu przełożonemu, od którego otrzymuje wytyczne oraz przed którym jest
odpowiedzialny za wykonanie zadań służbowych z uwzględnieniem przepisów odrębnych.
- Kierownicy poszczególnych komórek organizacyjnych są bezpośrednimi przełożonymi podległych im pracowników, sprawują nadzór nad nimi oraz mogą wydawać im polecenia ustnie lub na piśmie.
- Przy wydawaniu poleceń obowiązuje przestrzeganie drogi służbowej.
- W razie nieobecności kierownika komórki organizacyjnej jego obowiązki przejmują
osoby zaproponowane przez kierownika i zaakceptowane przez Dyrektora zgodnie
z Załącznikiem nr 2 do niniejszego Regulaminu.
6
- Osoby pełniące zastępstwo w przypadku usprawiedliwionej nieobecności swojego zwierzchnika mogą do celów służbowych używać pieczęci służbowej wg poniższego wzoru: np.
„wz. Kierownika Działu...............
Jan Kowalski
Inspektor”.
- Zastępstwa pasywne i aktywne na stanowiskach pracowniczych ustalane są
w kartach stanowiskowych pracy. Zastępstwo pasywne oznacza gotowość pracownika do pełnienia zastępstwa w zakresie ustalonym w karcie stanowiskowej, a staje się ono aktywne w przypadku nieobecności kierownika spowodowanej przebywaniem na zwolnieniu lekarskim, urlopie wypoczynkowym, delegacji służbowej lub innej usprawiedliwionej nieobecności.
- Zasady wynagradzania i przyznawania dodatków funkcyjnych określa Regulamin Wynagradzania pracowników Ośrodka.
§ 11
- Dobór kadry pracowniczej odbywa się w drodze naboru otwartego
i konkurencyjnego, który ma na celu wyłonienie najlepszej kandydatury spośród złożonych ofert.
- Decyzję o zatrudnieniu kandydata na określone stanowiska pracy podejmuje Dyrektor Ośrodka.
ROZDZIAŁ 3
ZAKRESY DZIAŁANIA, UPRAWNIENIA I ODPOWIEDZIALNOŚĆ KIEROWNICTWA
§ 12
- Ośrodkiem kieruje Dyrektor, którego zwalnia i zatrudnia Burmistrz Dzierżoniowa.
- Dyrektor jest pracodawcą wszystkich zatrudnionych w Ośrodku pracowników.
§ 13
- Do zakresu zadań Dyrektora Ośrodka należy:
- kierowanie bieżącymi sprawami Ośrodka i reprezentowanie go na zewnątrz,
- sprawowanie nadzoru nad działalnością finansową i gospodarczą,
- wydawanie zarządzeń wewnętrznych dotyczących funkcjonowania Ośrodka,
- wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Ośrodka, 7
- realizacja standardów kontroli zarządczej,
- koordynowanie działalności komórek organizacyjnych oraz organizowanie ich współpracy,
- rozstrzyganie sporów pomiędzy poszczególnymi komórkami w szczególności dotyczącymi podziału zadań,
- zatwierdzanie zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników Ośrodka oraz prowadzenie oceny kadry kierowniczej Ośrodka,
- składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z bieżącym funkcjonowaniem Ośrodka,
- koordynowanie spraw dotyczących gospodarki finansowej,
- aprobata dokumentów stanowiących podstawę dokonywania wypłat i powstawania zobowiązań Ośrodka w granicach upoważnień wydanych przez Burmistrza Dzierżoniowa,
- planowanie i prognozowanie rozwoju Ośrodka oraz realizacja polityki i strategii miasta w zakresie sportu,
- monitorowanie usług świadczonych przez Ośrodek,
- określanie standardów jakości usług świadczonych przez Ośrodek,
- informowanie organów Gminy o stanie wykonywania zadań oraz o potrzebach związanych z funkcjonowaniem Ośrodka,
- nadzór i realizacja celów dotyczących BHP,
- nadzór nad prowadzeniem właściwej dokumentacji związanej z działalnością Ośrodka
zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa,
- wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Dyrektora Ośrodka przez przepisy prawa, oraz uchwały Rady Miejskiej Dzierżoniowa.
§ 14
- Do zadań Głównego Księgowego należy:
- nadzorowanie wykonywania obowiązków i sprawowanie odpowiedzialności
w zakresie prowadzenia rachunkowości i obsługi księgowej budżetu Ośrodka,
- przygotowywanie projektu planu finansowego Ośrodka,
- nadzorowanie i kontrola realizacji planu finansowego Ośrodka, polegająca na wstępnej kontroli legalności dokumentów oraz bieżącej i następczej kontroli operacji gospodarczych będących przedmiotem księgowań,
- kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,
- wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi, 8
- nadzorowanie sporządzania sprawozdawczości,
- przygotowywanie okresowych analiz, sprawozdań, ocen i bieżących informacji o sytuacji finansowej Ośrodka,
- pełnienie organu kontroli finansowej i obiegu dokumentów finansowych
w zakresie kompletności i rzetelności sporządzanych dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
- inicjowanie i realizacja polityki finansowej Ośrodka,
- wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
- nadzór i kontrola kasy Ośrodka Sportu i Rekreacji oraz wszelkich stanowisk pracy,
na których prowadzona jest działalność finansowa (np. pobieranie opłat za usługi),
- koordynacja prac inwentaryzacyjnych, opracowywanie i prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniami osobowymi, rzeczowymi i majątkowymi,
- kontrola pod względem formalnym i rachunkowym całości dokumentacji rachunkowo – finansowej ewidencji i dokumentacji materiałowej,
- kontrola pod względem formalnym i rachunkowym dokumentów stanowiących podstawę przyjęcia lub wydania środków pieniężnych i materialnych oraz analiza
i egzekwowanie spływu należności i ich windykacja,
- zapobieganie powstawaniu strat nadzwyczajnych oraz naliczanie odsetek
i należności kar umownych,
- wykonywanie innych zadań zleconych przez Dyrektora.
Zadania, o których mowa w punkcie 2 główny księgowy realizuje przy pomocy podległych mu pracowników działu księgowości.
§ 15
- Do obowiązków kierowników działów i ich zastępców należy w szczególności:
- kierowanie i organizowanie pracy w podległym dziale w sposób zapewniający sprawne i terminowe wykonanie zadań, załatwianie spraw,
- wykonywanie podstawowych zadań organizacyjnych i finansowych zgodnie
z obowiązującymi zarządzeniami,
- dokonywanie właściwego rozdziału pracy pomiędzy poszczególnymi pracownikami
z uwzględnieniem fachowego przygotowania i posiadanego stopnia własnej inicjatywy
i inwencji,
- występowanie z wnioskami zmierzającymi do usprawnienia prac w danym dziale,
- kontrolowanie jakości wykonywanej pracy,
- koordynowanie racjonalnego wykorzystania czasu pracy pracowników,
- stosowanie się do obowiązujących przepisów i zarządzeń,
- szkolenie i bieżące instruowanie podległego personelu w zakresie wykonywanych obowiązków,
- oszczędne gospodarowanie zmierzające do obniżenia kosztów własnych OSIR,
- przestrzeganie tajemnicy służbowej i państwowej oraz przepisów bhp i ppoż.,
- występowanie z wnioskami do Dyrektora Ośrodka w sprawach osobowych
podległych pracowników,
- merytoryczna znajomość obowiązujących czynności oraz obiegu dokumentów,
- dokładna znajomość przepisów i zarządzeń przełożonych oraz prawidłowe
ich stosowanie w załatwianiu sprawy,
- opracowywanie projektów planów finansowych w częściach dotyczących zakresu
działania komórek i nadzór nad ich realizacją,
- współdziałanie z innymi działami Ośrodka, organami administracji, organizacjami
społecznymi,
- referowanie spraw przełożonemu zgodnie z aktami sprawy oraz ich terminowe
załatwianie,
- organizowanie spotkań działowych i przekazywanie pracownikom podległym
informacji dotyczących spraw Ośrodka,
- realizacja zasad zarządzania zasobami ludzkimi,
- doskonalenie umiejętności kierowniczych,
- wykonywanie na polecenie Dyrektora innych zadań w sprawach nie objętych
zakresem działania,
§ 16
Za przestrzeganie zasad ochrony i bezpieczeństwa danych osobowych w komórkach organizacyjnych odpowiedzialni są kierownicy tych komórek oraz osoby zatrudnione na stanowiskach samodzielnych.
ROZDZIAŁ IV
AKTY PRAWNE OŚRODKA
§ 17
Dyrektor Ośrodka wydaje:
- Zarządzania – akty będące przepisami porządkowymi w sprawach związanych
z działalnością Ośrodka, 10
- Polecenia – dotyczące wyznaczania operacyjnych działań komórkom organizacyjnym Ośrodka.
ROZDZIAŁ V
ZASADY OGÓLNE PODPISYWANIA DOKUMENTÓW I KORESPONDENCJI OŚRODKA
§ 18
- Odpowiedzi na pisma, pisma wychodzące oraz wnioski podpisuje Dyrektor Ośrodka.
- Dyrektor może upoważnić pisemnie pracowników Ośrodka do podpisywania pism
i dokumentów.
- Kierownicy działów określają rodzaje pism, do podpisywania, których są upoważniani, zakres udzielonych upoważnień zawarty jest w indywidualnej karcie stanowiskowej.
- Dokumenty przedkładane do podpisu Dyrektorowi muszą być parafowane, opatrzone pieczęcią i datą sporządzenia na jednej z kopii przez osobę sporządzającą i kierownika działu oraz w uzasadnionych przypadkach przez radcę prawnego, jako nie budzące zastrzeżeń pod względem prawnym.
- Obieg, rejestracja, znakowanie, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów odbywa się na zasadach określonych w Instrukcji kancelaryjnej.
ROZDZIAŁ VI
ORGANIZACJA DZIAŁALNOŚCI KONTROLNEJ
§ 19
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza i obejmuje działania podejmowane dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy.
- Kontrola zarządcza ma na celu zapewnienie w szczególności:
- Zgodność działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi,
- Skuteczność i efektywność działań,
- Wiarygodność sprawozdań,
- Ochrony zasobów,
- Przestrzegania i promowania zasad etycznego postępowania,
- Efektywność i skuteczność przepływu informacji.
- Systemem kontroli zarządczej w Ośrodku Sportu i Rekreacji obejmuje kontrolę wewnętrzną i kontrolę zewnętrzną. 11
- Szczegółowe zasady realizowania kontroli zarządczej w Ośrodku są uregulowane w regulaminie kontroli zarządczej przyjętym przez Dyrektora Ośrodka.
- Dyrektor Ośrodka przedkłada Burmistrzowi oświadczenie o stanie kontroli zarządczej
w terminie do 15 marca danego roku za rok poprzedni.
§ 20
Kontrole zewnętrzne
- Kontrole zewnętrzne prowadzone są przez organ uprawniony do przeprowadzenia kontroli.
- Szczegółowy zakres kontroli zewnętrznych, czas ich trwania oraz inne warunki realizacji ustala organ uprawniony do przeprowadzenia kontroli.
- Sekretariat prowadzi ewidencję obejmującą:
- rejestr wszystkich kontroli zewnętrznych prowadzonych w Ośrodku
- protokoły z zaleceniami i wnioskami pokontrolnymi, przekazywane przez organy kontroli zewnętrznej,
- odpowiedzi na zalecenia i wnioski organów kontroli zewnętrznej,
- uzyskane od organów kontroli zewnętrznej informacje ogólne o wynikach kontroli oraz informacje Dyrektora i kierowników działów o sposobie ich wykorzystania.
ROZDZIAŁ VII
ZASADY UDZIELANIA INFORMACJI DZIENNIKARZOM
§ 21
Informacji o działalności Ośrodka dziennikarzom krajowym i zagranicznym udzielają:
- Dyrektor Ośrodka,
- Osoba wskazana przez Dyrektora.
ROZDZIAŁ VIII
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 22
- Przy zmianach personalnych pracowników Ośrodka obowiązuje protokolarne przekazywanie zakresu zadań i obowiązków. Protokoły przechowywane są w Kadrach.
- Poza zadaniami wymienionymi w zakresie zadań komórek organizacyjnych, Dyrektor może polecać wykonanie innych prac niż wymienione w regulaminie.
- Zmiany w regulaminie mogą być dokonywane w trybie przewidzianym do jego przyjęcia.
- Prawa i obowiązki pracowników Ośrodka, zasady dyscypliny pracy oraz inne sprawy związane z wewnętrznym porządkiem pracy określa Regulamin Pracy Ośrodka.
- Zasady i warunki wynagradzania za pracę oraz świadczenia związane z pracą i warunki ich przyznawania określa Regulamin Wynagradzania pracowników Ośrodka.
- Burmistrz w drodze zarządzenia zatwierdza Regulamin Organizacyjny Ośrodka i jego treść i niezwłocznie zostaje opublikowana na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Ośrodka.
- W sprawach nie ujętych w niniejszym regulaminie podejmuje decyzje Dyrektor.
- Z regulaminem winien się zapoznać każdy pracownik OSiR.
Przygotował: Zatwierdził: Data:
…………………. …………………… ………………..
13
Załącznik Nr 1
do Regulaminu Organizacyjnego
Ośrodka Sportu i Rekreacji w Dzierżoniowie
ZADANIA MERYTORYCZNE
REALIZOWANE PRZEZ POSZCZEGÓLNE KOMÓRKI (DZIAŁY) OŚRODKA:
- Do zadań Działu Finansowo Księgowego - DFK należy:
- prowadzenie ksiąg rachunkowych OSiR- w tym pełna ewidencja wydatków oraz przychodów,
- operacji na rachunkach bankowych oraz w kasie,
- ustalanie oraz ściąganie należności,
- ewidencja oraz kontrola nad Środkami Trwałymi,
- kontrola finansowa,
- nadzór nad realizacją umów,
- nadzór nad archiwizowaniem dokumentacji OSiR.
1.Do zadań Działu Basen Kryty - BK należy:
- świadczenie kompleksowych usług na basenie dla grup zorganizowanych i klientów indywidualnych,
- wykonywanie zabiegów w dziale balneologicznym dla grup sportowych oraz klientów indywidualnych,
- dzierżawienie pomieszczeń na terenie basenu w celu prowadzenia usług leczniczych,
- rehabilitacyjnych oraz odnowy biologicznej dla ludności.
1.Do zadań Działu Organizacji Obozów i Imprez Sportowych – DOI należy:
- organizacja i obsługa imprez sportowo-rekreacyjnych z kalendarza imprez sportowych oraz innych zleconych,
- szeroko rozumiana promocja w/w imprez w mediach, obsługa strony www oraz pozyskiwane sponsorów,
- świadczenie usług hotelowo-gastronomicznych dla zespołów przebywających na
zgrupowaniach sportowych oraz gościa indywidualnego,
- wynajem obiektów sportowych.
1.Do zadań Działu Technicznego i Obiektów Zewnętrznych – DTiOZ należy:
- Konserwacja i obsługa:
- techniczna boisk,
- obiektów budowlanych,
- placów zabaw,
- parkingów, chodników i dróg dojazdowych,
- infrastruktury technicznej i terenów zielonych,
- Konserwacja, obsługa techniczna i prowadzenie basenu odkrytego,
- Obsługa techniczna bazy transportowej i transportu zakładowego.
1.Do zadań Sekretarki w szczególności należy:
- przyjmowanie, rejestracja, rozdział i wysyłanie korespondencji zewnętrznej
i wewnętrznej Ośrodka,
- prowadzenie obsługi sekretarskiej i kancelaryjnej Ośrodka,
- nadzór nad pieczęciami będącymi na stanie Sekretariatu,
- prowadzenie zbioru zarządzeń Dyrektora, procedur i regulaminów Ośrodka,
- prowadzenie ewidencji obejmującej rejestr wszystkich kontroli zewnętrznych prowadzonych w Ośrodku, związane z tym protokoły z zaleceniami i wnioskami pokontrolnymi, przekazywane przez organy kontroli zewnętrznej, odpowiedzi na zalecenia i wnioski organów kontroli zewnętrznej, uzyskane od organów kontroli zewnętrznej informacje ogólne o wynikach kontroli oraz informacje kierowników działów o sposobie ich wykorzystania,
- ewidencja umów OSiR,
- podejmowanie czynności organizacyjnych,
- udzielanie informacji publicznej.
1.Do obowiązków Radcy Prawnego w szczególności należy:
- prowadzenie spraw w zakresie obsługi prawnej oraz zastępstwa procesowego,
- udzielanie informacji, opinii i porad prawnych dyrektorowi i podległym działom,
- informowanie o ukazaniu się nowych aktów normatywnych oraz ich prawna
interpretacja,
- opiniowanie umów zawieranych przez Ośrodek w celu zabezpieczenia interesów
Ośrodka i zgodnie z intencją kierownictwa,
- kontrola i opiniowanie działalności działów pod względem zgodności
z obowiązującymi przepisami,
- reprezentowanie Ośrodka przed sądami, prokuraturą i itp.,
- opiniowanie spraw spornych oraz opracowywanie pism procesowych.
1.Do obowiązków Informatyka w szczególności należy:
- Organizacja systemów komputerowych oraz dbałość o ich aktualizację i bieżącą konserwację,
- Wsparcie techniczne dla systemów InsertNEXO, płatnik i innych używanych przez OSiR Dzierżoniów, zapewnienie ich działania i aktualizacja,
- Usystematyzowanie okablowania systemów teleinformatycznych, telewizji przemysłowej oraz hotelowej,
- Nadzór nad systemem telefonicznym i systemem monitoringu na wszystkich obiektach OSiR Dzierżoniów,
- Szkolenie w zakresie obsługi sprzętu teleinformatycznego używanego prze OSiR Dzierżoniów,
- Dbałość o prawidłowe funkcjonowanie internetu na wszystkich obiektach OSiR Dzierżoniów,
- Rozliczanie oraz kontrola telefonów komórkowych i stacjonarnych OSiR Dzierżoniów,
- Wsparcie przy obsłudze strony internetowej, jej aktualizacja oraz niezbędne zmiany,
- Wsparcie techniczne dla klientów hotelu (dotyczy konfiguracji ich sprzętu komputerowego).
1.Do obowiązków Specjalisty ds. Kadr i Płac w szczególności należy:
- przygotowanie dokumentacji związanej z zawieraniem umów o pracę, udzielaniem urlopów i zwolnień z pracy, awansowaniem i nagradzaniem pracowników Ośrodka,
- ewidencja umów OSiR (umowy cywilno-prawne, umowy o pracę),
- sporządzanie list płac, prowadzenie dokumentacji płacowej dla pracowników,
- wszelkie prace związane z wynagrodzeniami pracowników-zaświadczenia, PIT,
- prowadzenie spraw kadrowych i socjalnych pracowników Ośrodka,
- prowadzenie dokumentacji pracowników z zakresu BHP,
- prowadzenie i koordynacja urlopów, zwolnień od pracy i innych nieobecności,
- prowadzenie spraw związanych z dyscypliną pracy i kontrolą jej przestrzegania,
- organizacja i koordynacja praktyk pracowników młodocianych w ramach OHP, stażów
z Powiatowego Urzędu Pracy,
- prowadzenie dokumentacji związanych ze szkoleniami wewnętrznymi i zewnętrznymi oraz podnoszeniem kwalifikacji pracowników Ośrodka,
- prowadzenie sprawozdawczości dla GUS oraz innych podmiotów,
- nadzorowanie i archiwizacja spraw kadrowych,
- na pracowniku prowadzącym sprawy kadrowe ciąży obowiązek zapoznania z nim każdego nowo przyjętego do OSiR pracownika.
Przygotował: Zatwierdził: Data:
…………………. …………………… ………………..
Załącznik Nr 2
do Regulaminu Organizacyjnego
Ośrodka Sportu i Rekreacji w Dzierżoniowie
WYKAZ ZASTĘPSTW KIEROWNIKÓW
Lp. |
Kierownik (imię i nazwisko) |
Dział |
Pracownik zastępujący (imię i nazwisko) |
Zakres |
1 |
Robert Gulka |
OSiR |
Grzegorz Winiarski |
w pełnym zakresie bieżącego kierowania zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym |
2 |
Beata Jagielnicka |
BK |
Wioletta Mrozowska |
j.w |
3 |
Grzegorz Winiarski |
DOI |
Rafał Markowski |
j.w |
4 |
Marcin Barszcz |
DTiOZ |
Andrzej Hubisz |
j.w |
5 |
Justyna Rychlińska |
DFK |
Aleksandra Rżosińska |
j.w |
Publikacja dnia: 11.09.2020
Dokument z dnia: 11.09.2020
Dokument oglądany razy: 1187